نوبت دهی بیمارستان فارابی: 02167395353
ویژه خیرین و اهداکنندگان
جراحی اندوسکوبیک انسداد مجاری اشکی:
در انسداد مجرای اشکی که در بالغین روی می دهد افراد دچار اشک ریزش مداوم و ترشح از چشم مبتلا هستند، علت این بیماری به طور دقیق شناخته نشده است و دلایل مختلفی برای آن مطرح است ولی نکته مهم آن است که در اکثر این افراد ( بیش از %60 موارد) مشکلات دیگر آناتومیک و التهابی بینی مانند انحراف تیغه بینی، پولیپ مخاط بینی، سینوزیت و یا مجاورت نزدیک قدامی ترین سلول هوایی سینوس اتموئید  به مجرای اشکی و یا مشکلات دیگر وجود دارد.
تجربه نشان داده است در طی جراحی مجرای اشکی که در آن  مسیر جدیدی برای تخلیه اشک به بینی ایجاد می شود، اگر این مشکلات برطرف نشود احتمال به نتیجه نرسیدن جراحی مجرای اشکی زیادتر است. در این روش جراحی با کمک آندوسکوپ از راه بینی ابتدا مشکلات داخل بینی را بر طرف و سپس مجرای اشکی جدیدی ایجاد می شود بدون آنکه برشی از راه پوست ایجاد و اسکاری باقی بماند. به عبارت دیگر، عمل جراحی انسداد مجرای اشکی بالغین به روش اندوسکوپیک یا Endoscopic DCR، تکنیکی قابل قبول در درمان انسداد مسیر بینی اشکی است.
 
این عمل جراحی مسیری برای تخلیه مستقیم اشک از کیسه اشکی به داخل حفره بینی می گشاید و طی جراحی قسمت مسدود شده مجرای اشکی به بینی تغییر می کند. باید توجه داشت انسداد اکتسابی مجرای اشکی به بینی، اختلالی نسبتاً شایع است.
- التهاب های حاد و مزمن مجرای اشکی
- ضربه
- انسداد مجرای اشکی مادرزادی
 
علائم بیماری:
- اشک ریزش
- تورم پلک
- تورم کیسه اشکی
- ترشح چرکی
- تاری دید
- احساس درد در صورت
- التهاب کیسه اشکی
- عفونت راجعه ملتحمه
 
موفقیت جراحی انسداد مجرای اشکی در بالغین به روش اندوسکوپیک:
میزان موفقیت روش عمل اندوسکوپی مجرای اشکی، بین ۷۰ تا ۹۵ درصد می باشد، که برابر با روش کلاسیک DCR است.
  • لطفا در تنظیمات صفحه گروه های خبری را جهت نمایش انتخاب نمایید.