نوبت دهی بیمارستان فارابی: 02167395353
ویژه خیرین و اهداکنندگان
  • تاریخ انتشار : 1402/07/01 - 09:03
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 1252
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

سال تحصیلی 03-1402 آغاز شد

دکتر مهدی خداپرست: با آرزوی خدمت به مردم وارد بیمارستان فارابی شوید

رئیس بیمارستان فارابی در پیامی ضمن تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی 03-1402 به دستیاران نو ورود این بیمارستان از آنان خواست تا برای خدمت به مردم تلاش کنند.

دکتر مهدی خداپرست: با آرزوی خدمت به مردم وارد بیمارستان فارابی شوید دکتر مهدی خداپرست زواره,
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، متن پیام به شرح زیر است:
همه ما انسان ها آغازهایی را در زندگی تجربه می کنیم. از آغاز زندگی، آغاز دوران نوجوانی، آغاز زندگی مشترک و موارد مشابه. هر کدام حال و هوا، استرس ها و شرایط خود را دارد که شاید هیچ گاه دوباره آن را تجربه نکنیم. یعنی اگر اشتباهی در شروع آن مرتکب شویم شاید جبرانش سخت یا غیر ممکن باشد. اما آغاز سال تحصیلی کمی متفاوت تر است. یعنی هر سال تکرا می شود و اگر امسال در شروع کردنش خوب نبودیم می توانیم سال بعد آن را جبران کنیم. اگر بخواهم آن را به چیزی تشبیه کنم، می توانم بگویم مانند سفر با قطاری است که سال ها به طول می انجامد. قطاری که ایستگاه ابتدایی آن مشخص است ولی اینکه چه زمان و در کدام ایستگاه از آن پیاده می شویم به ما بستگی دارد.
حال شما عزیزان به ایستگاه دستیاری یا همان رزیدنتی چشم رسیده اید. نباید تصور کنید که این پایان راه است. زیرا برای علم نمی توان پایانی متصور شد. شما امروز جایی هستید که بسیاری از دانش آموختگان پزشکی آرزو دارند در آن باشند. یعنی بیمارستان فارابی، قطب علمی چشم پزشکی کشور و منطقه. پس قدر فرصتی که نصیبتان شده است را بدانید. اینک شرایطی برای شما فراهم شده تا در نزد برترین اساتید چشم پزشکی این مرز و بوم، به روز ترین مباحث چشم پزشکی را آموخته و مهارت انجام جراحی های پیچیده و تشخیص بیماری های سخت را فرا بگیرید. حال یک توصیه برای شما دارم. با آرزوی خدمت به مردم وارد بیمارستان فارابی شوید. این که گفتم همان توصیه ای است که اساتید ما نیز در زمان آغاز رزیدنتی به ما تاکید می کردند. این جمله از زمان پروفسور شمس فقید، بنیانگذار بیمارستان فارابی که شرایط ایده آل زندگی و طبابت در فرانسه را به عشق خدمت به مردم ایران رها کرد و به کشور بازگشت، تا به امروز سینه به سینه نقل شده و از استاد به شاگرد رسیده است. شاید شما نیز روزی آن را برای شاگردان خود بازگو کنید. پس برای رسیدن به آن روز که بتوانید ستاره ای درخشان در آسمان چشم پزشکی کشور شوید، قطار تحصیل را ترک نکنید.
 
رئیس بیمارستان فارابی و مدیر گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی تهران

 

  • گروه خبری : اخبار حوزه ریاست,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 246664
سید عباس قاضی میرسعید
نویسنده:

سید عباس قاضی میرسعید

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *