واحد تغذیه بیمارستان فارابی

- خوردن موز و سایر میوه ها یی که غنی از کربوهیدرات های و فیبر می باشند بسیار توصیه می شود. موز همچنین منبع خوبی از پتاسیم و سایر مواد مغذی ضروری است.
- خوردن غذاهایی با فیبر بالا مانند غلات، حبوبات، انجیر، سبوس ، گندم سبوس دار ، سیب زمینی ، سبزیجات و تقریبا تمام میوه ها(به خصوص زردآلو و آلو ) به علت آنکه باعث می شود، هضم غذا به آرامی انجام پذیرد توصیه می شود.
- نوشیدن مقدار زیادی آب نه تنها در طول افطار بلکه به هنگام سحر باعث می شود که آب زیادی را در بدن ذخیره کنید.
- از خوردن غذاهای سرخ کردنی وغذاهای چرب و سرخ شده به هنگام سحراجتناب کنید ، چرا که خوردن این جور غذاها احساس بی حالی و شل شدن و پف کردن را به بدن می دهد و بهتر است از غذاهای آب پز بیشتر استفاده شود.
- سعی کنید غذاهای دیرهضم و قابل جذب مانند کربوهیدرات های پیچیده (نان های سبوس دار، برنج، پاستا، سیب زمینی و گندم سبوس دار مانند بلغور) بخورید که سرشار از فیبر هستند. این غذاها برای ساعات زیادی به شما انرژی می بخشند در حالی که غذاهای حاوی کبوهیدراتهای ساده ( شیرینی جات ) برای مدت کوتاهی به شما انرژی می دهند و سپس منجر به کاهش سطح قند خون و کاهش انرژی می شوند. به علاوه، نان های سبوس دار و غلات سرشار از ویتامین های B هستند که به آزادسازی انرژی از غذایی که خورده اید کمک می کنند
- در مواد غذایی چون جو ، گندم ، عدس ، غلات و ...کربوهیدرات های زیادی وجود دارد که خوردن این نوع غذاها به هنگام سحر باعث می شود که شما احساس سیری بیشتری در طول روز داشته باشید.
شماره مطلب : 4354
به روز رسانی : چهارشنبه 2 خرداد 1397 - ساعت 08:17
ایجاد : دوشنبه 31 ارديبهشت 1397 - ساعت 09:18 2018-5-23 08:17:00